Wist u dat alle behandelingen tot 18 jaar gratis zijn?
Voor iedereen vanaf 18 jaar met een tandartsverzekering geldt dat uw ziektekostenverzekeraar tot een bepaalde hoogte tandheelkundige behandelingen vergoedt. We raden u aan bij uw ziektekostenverzekeraar te informeren naar de mogelijke vergoedingen.
U ontvangt de rekening van Infomedics
Wij houden ons graag uitsluitend bezig met mondzorg op maat. Wij zorgen liever voor u dan dat wij veel tijd besteden aan de financiële administratie. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Infomedics.
Techniekkosten
Voor ons kroon- en brugwerk en onze protheses, werken wij samen met verschillende laboratoria. Voor uitgebreide behandelingen ontvangt u naar wens, een offerte met het maximale techniektarief.
Wat staat er op uw zorgrekening?
Uw rekening is opgebouwd uit de verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld. Wilt u weten welke tarieven voor tandheelkunde er zijn? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl.
Uw rekening op papier of online?
Als u uw rekening online wilt afhandelen heeft onze praktijk uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer nodig. DeZe gegevens worden door Infomedics gebruikt om veilig toegang te verlelen tot het online portaal waar uw rekening klaarstaat. Als u inlogt op uw Infomedics portaal, vult u de SMS-code in die u van Infomedics ontvangt. Wilt u uw rekening liever op papier ontvangen, dan kunt u dat op uw portaal zo instellen. Meer informatie vindt u op www.informedics.nl.
Betalingsregeling
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op 0900 404 94 04 (€0,35 per gesprek). Zij kunnen u helpen met een betalingsregeling.
Mocht u toch niet tevreden zijn over de behandeling, laat het ons dan weten. Wij kunnen leren van elke klacht en zullen het probleem zo goed mogelijk oplossen. Een gesprek kan al veel onduidelijkheden wegnemen.
Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de Nederlandse Maatschappij voor Tandheelkunde (NMT). De klachtenregeling van het NMT voldoet aan de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector. Kijk voor meer informatie op www.knmt.nl/patiënten.